سوغات اصفهان : گز و پولکی محبوب ترین سوغات نصف جهان

اصفهان، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز هنرهای ایرانی، به عنوان مرکز صنایع دستی ایران شناخته می‌شود. دست‌سازه‌های اصفهان در سراسر ایران و حتی در جهان شناخته شده‌اند و سوغات اصفهان میباشند . با پیمودن کوچه‌ها و بازارهای قدیمی، آثار هنرمندانی را می‌بینید که با توجه و صمیمیت اصفهانی‌ها، اصالت و فرم‌های خاص خود را با طرح‌ها و نقش‌های خود تلفیق کرده‌اند. اصفهان شهری است که یک سفر به آن به یادماندنی خواهد بود.

اگر تمایل دارید به این شهر دل‌پذیر سفر کنید، می‌توانید با اجاره سوئیت با قیمت مناسب از یک مکان اقامتی مقرون به صرفه استفاده کنید و سفر خاطره‌انگیزتان را آغاز کنید.

سوغات اصفهان

به جز صنایع دستی زیبا، اصفهان نیز با سوغات خوراکی‌های فراوانش مشهور است. خوراکی‌های اصفهان همان‌گونه که صنایع دستی آن شهر محبوبیت بسیاری دارند. برخی از این خوراکی‌ها و سوغاتی‌ها به گونه‌ای با نام اصفهان شناخته شده‌اند که به نام این شهر نامگذاری شده‌اند و کمتر کسی بدون نام اصفهان از این خوراکی‌ها یاد می‌کند. در زیر، برخی از معروف‌ترین سوغاتی‌های خوشمزه اصفهان را معرفی می‌کنیم.

 گز، محبوب‌ترین سوغات اصفهان

است گز یکی از سوغات‌های معروف و خوشمزه اصفهان است که به نام این شهر مشهور شده است. این خوراکی با سابقه‌ای به حدود ۴۵۰ سال به دوران حکومت صفوی بازمی‌گردد. در آن دوران، شاهان ایران این سوغات را به پادشاهان دیگر کشورها اهدا می‌کردند. گز در واقع از گز انگبین تهیه می‌شود که ریشه‌اش از درخت گز یا بته گز، که در منطقه خوانسار و در دامنه کوه‌های اطراف اصفهان رشد می‌کند، گرفته شده است.

7 تا از مهم ترین خواص و کاربرد های ترنجبین

پولکی اصفهان

یکی از سوغات‌های محبوب اصفهان، سوغات پولکی است. این خوراکی در میان مردم اصفهان بسیار پرطرفدار است و به عنوان همراهی محبوب برای نوشیدنی‌ها، در اکثر قهوه‌خانه‌ها و کافه‌های این شهر عرضه می‌شود. پولکی شبیه به پولک ماهی نازک و درخشان است که به همین دلیل به نام پولکی شناخته می‌شود. انواع مختلفی از پولکی در طعم‌های نعنایی، نارگیلی، عسلی، زنجبیلی، لیموعمانی، پسته‌ای و کاکائویی در اصفهان تهیه و عرضه می‌شود.

نبات اصفهان

بله، نبات اصفهان یکی از سوغات‌های محبوب اصفهان است که به انواع مختلف در طعم‌ها و شکل‌ها تهیه و عرضه می‌شود. مردم اصفهان اغلب چای و دیگر نوشیدنی‌های خود را با این سوغات محبوب سرو می‌کنند و از آن لذت می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *